2 клас (7-8 років)
Фізичний розвиток
Для фізичного
розвитку 7-8-річної дитини характерно швидке нарощування м'язової маси, зокрема
в ділянці тазу, грудей і спини, навіть візуально видно округлення статури
школяра. Доцільно, щоб дитина щодня виконувала вправи для зміцнення м'язів, це
допоможе у формуванні правильної постави.
Психічний розвиток
Поступово
розвиваються воля, пам'ять, довільна увага. Розвивається воля (діти вчаться
стримувати безпосередні імпульси, зважати на думку інших). Переважає наочно-дієве мислення.
Для тривалого зосередження уваги учні
потребують зовнішньої опори у вигляді демонструвань цікавих картинок, ігрових
ситуацій. Здатність до зосередження уваги залежить не лише від волі, а й від
темпераменту дитини. Деяким дітям ще складно бути уважним
упродовж усього уроку. Стійкість уваги знижується до кінця дня, тижня,
навчальної чверті (триместру), після хвороби. Не варто вимагати від
другокласників абсолютної тиші і дисципліни на уроках, адже дехто з них заради
дотримання тиші витратить увесь запас своїх сил.
Соціальний розвиток
Разом із
навчальною діяльністю діти починають дедалі більше уваги приділяти стосункам з
учителями й однолітками. Вчитель залишається для них авторитетом, але ставлення
до нього стає більш особистим. Діти прагнуть спілкуватися з учителями на
перервах, прогулянках. Розвивається
здатність до взаємодії з однолітками в іграх і навчанні, діти вчаться домовлятися, поступатися, розподіляти завдання без
допомоги дорослих. По суті, це перші паростки дорослішання, які
характеризуються балансом у бажанні отримувати і давати.
Актуальні проблеми
Для другого класу
характерна висока індивідуальна варіативність темпів дозрівання. Різниця
психологічного віку серед учнів одного класу до півтора років. Починає розвиватися
пізнавальна рефлексія, діти починають оцінювати себе, розмірковувати над причинами невдач. У деяких
школярів через це знижується самооцінка («Я поганий, тому що погано пишу,
читаю»). Тому
особливим завданням вчителя є створення для учнів ситуації успіху, щоб жодна
дитина не зневірилась у своїх силах і не втратила мотивації до навчання.
У вчинках дітей наприкінці другого року навчання
вже проглядається позиція у ставленні до
того, що їх оточує. Розвиваються і змінюються внутрішні етичні інстанції,
формуються моральні мотиви поведінки; розвивається здатність співпереживати,
співчувати, а отже, і співдіяти з дорослими та
однолітками.
Немає коментарів:
Дописати коментар