вівторок, 20 квітня 2021 р.

 Чотири рівні слухання за Отто Шармером

 Проходить 5… 10… 20 хвилин заняття, а ми бачимо, що аудиторія нас не слухає. На наші запитання відповідає одна людина і без великого ентузіазму. В чому справа? Матеріал цікавий, і презентація виглядає круто. Що зробити, аби нас слухали? Отто Шармер — старший викладач в МІТ. Він запропонував модель 4 рівнів слухання, в якій описав 4 основні типи слухачів. Розглянемо їх:

1. Завантаження «Так, я це вже знаю…»

На цьому рівні ми слухаємо лише для того, аби підтвердити те, що вже знаємо, чи те, що очікуємо. Хоча ми чуємо співрозмовника, наші думки знаходяться в іншому місці. Співрозмовник це відчуває. Він почуває себе проігнорованими та може розглянути це як жест неповаги. Продуктивність такої бесіди майже нульова. Зазвичай це відбувається, коли в повідомленні забагато відомої інформації.

2. Фактичне слухання «Ууу, подивитеся на це!»

На цьому рівні ми слухаємо, щоб отримати нову інформацію. Ми здатні виправляти отриману інформацію. Цей тип слухання корисний для навчання, але не дає 100% продуктивності для спікера. Ми відділяємо чітко розмежовуємо інформацію, що отримуємо, від людини, що доповідає. Цей рівень слухання працює, коли інформація невідома, але відсутня емоційна складова в повідомленні.

3. Емпатичне слухання «О, так, я розумію твоє відчуття!»

Ми слухаємо, аби зрозуміти нашого співрозмовника та створити з ним зв’язок. На цьому рівні вдосконалюються обидві сторони. Співрозмовник почуває себе зрозумілим та впевненішим. Такого рівня спікер може досягти, якщо почне занурюватися в аналіз інформацію глибше рівня «чорного» та «білого».

4. Генеративне слухання «Я з’єднуюсь з чимось більшим, ніж я сам»

Ми відкриваємо себе для того, аби зробити зміни в нашому майбутньому. Аудиторія та спікер формують нові ідеї, знаходять енергію та ентузіазм для певної дії. Обидві сторони переступають через думки про своє его заради чогось більшого. Цього можна досягти, якщо обговорювати не лише голі факти, а й майбутні перспективи.

А на якому з рівнів ви читали цю публікацію?

prosteerua

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

 Спроба підліткознавства воєнного часу від Світлани Ройз.             Спроба Підліткознавства воєнного часу. Я давно обіцяла написати цей ма...