Кізеологічні вправи
Кінезіологічні вправи допомагають подолати стресові ситуації, поліпшити роботу мозку і всього тіла, сприяють гармонійному розвитку особистості та її творчої самореалізації здатні допомогти дитині впоратися зі стресовими ситуаціями і постояти за себе в непростому житті. Більш того, вправи допомагають виявляти приховані здібності дитини.
Вправи можна проводити у будь-який час як динамічні паузи або як частину заняття. Час проведення — 3–5 хвилин, у цілому це може становити до 25–30 хвилин на день. Діти мають точно виконувати рухи і прийоми. Вправи проводять у доброзичливій обстановці стоячи або сидячи за столом.
Для поступового ускладнення вправ можна використовувати:
- прискорення темпу виконання;
- виконання з легко прикушеним язиком і заплющеними очима;
- долучення рухів очей і мовлення до рухів рук;
- долучення дихальних вправ і методу візуалізації.
Хотілося б звернути увагу ще на кілька важливих моментів щодо проведення кінезіологічних вправ:
- проводити кінезіологічні вправи можна лише під час «стандартного» навчання, творчу діяльність переривати кінезіологічними вправами недоцільно;
- якщо діти мають інтенсивне розумове навантаження, то комплекс вправ краще проводити перед заняттям;
- кінезіологічні вправи мають як негайний, так і кумулятивний, тобто накопичувальний ефект;
- під впливом кінезіологічних тренувань в організмі відбуваються позитивні структурні зміни, у разі інтенсивнішого навантаження — значні зміни.
У своїй корекційно-розвивальній роботі з дітьми я використовую такі кінезіологічні вправи.
“Вушка”
Ціль: Енергетизація мозку. Розправляти і розтягувати зовнішній
край кожного вуха однойменною рукою в напрямку вгору-назовні від верхньої
частини до мочки вуха (п’ять разів). Помасажувати вушну раковину.
“Ліхтарики”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії (мозолистого тіла), довільності і
самоконтролю.
Покласти кисті на стіл. Одна – стиснута в кулак, інша лежить на столі долонею.
Одночасно змінювати положення рук (якщо права в кулаці, а ліва – долоня, то
змінити на: права – долоня, ліва – кулак і так далі)
“Дзеркальне малювання”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю. На
аркуші чистого паперу, взявши в обидві руки олівці або фломастери, пропонуємо дитині
малювати одночасно обома руками дзеркально симетричні малюнки, літери, цифри.
Рекомендується при виконанні цього завдання використовувати музику.
Малюнки для дзеркального малювання двома руками
Кільце”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю. Піднімаємо
вгору обидві долоні і починаємо перебирати пальці на обох руках, поєднуючи в
кільце з великим пальцем по черзі вказівний, середній, безіменний та ін.
Виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім обома. Ведучий змінює
темп виконання, то прискорюючи, то сповільнюючи його.
“Кулак – ребро – долоня”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Ведучий показує дитині три положення долоні на столі, які послідовно змінюють
один одного: розкрита долоня на столі, долоня, стиснута в кулак, долоня ребром
на столі. Спочатку вправа виконується разом з ведучим:
а) долонею правої руки;
б) долонею лівої руки;
в) обома долонями одночасно.
При цьому міняємо темп виконання, то, прискорюючи, то, сповільнюючи його. Потім
дитина виконує вправу самостійно.
“Вухо – ніс”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо.
Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні, змініть положення рук «з
точністю до навпаки».
Перехресні рухи”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Виконуйте перехресні координовані рухи одночасно правою рукою і лівою ногою
(вперед, в сторони, назад). Потім зробіть те ж лівою рукою і правою ногою.
“Горизонтальна вісімка”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Намалюйте в повітрі в горизонтальній площині цифру вісім три рази спочатку однією
рукою, потім іншою, потім обома руками одночасно.
Немає коментарів:
Дописати коментар