РОЗУМНІ ІГРИ ПО ДОРОЗІ В ДИТЯЧИЙ САДОК
По дорозі в дитячий садочок можна організувати масу захоплюючих інтелектуальних ігор, що сприяють розвитку малюка, формують його потреби в пізнанні, прищеплюють смак до інтелектуальної діяльності. Ось приклади таких ігор, в які із задоволенням можна пограти по дорозі в дитячий сад
«Один – багато». Ви називаєте слово, а дитина називає його у множині. Наприклад: олівець - олівці, іграшка - іграшки, комаха - комахи.
«Назви ласкаво». Дитина має назвати ласкаво названі вами слова. Наприклад: ріг – ріжок, кіт - котик, будинок - будиночок, хата – хатинка, машина - машинка.
«Придивляємось до різнобарвного світу»» ... Наприклад: я бачу щось зелене - відшукуємо очима всі зелені предмети і називаємо їх. Можна змагатися - хто побачить більше об’єктів обраних за різними властивостями (червоних, круглих, трикутних, живих, дерев’яних).
«10 слів» Озвучте набір односкладових чи двохскладових слів, не пов’язаних між собою за змістом. Наприклад: зима, слон, вікно, парк, стіл, літак, бак, пес, овес, світло. Діти шестирічного віку можуть запам’ятовувати 5- 6 слів.
«Я знаю назви». Назвати якомога більше слів, які відносяться до певної групи (їжа, домашні чи дикі тварини, рослини, дерева, квіти, посуд, меблі, одяг, транспорт, іграшки, міста, країни). Наприклад: повітряний транспорт – літак, вертоліт, дирижабль.
«Узагальнюємо». Ви називаєте декілька слів: троянда, ромашка, мак, тюльпан, жоржина. Дитина повинна назвати одним словом - це квіти. Тарілка, чашка, ложка, виделка - це посуд. Дніпро, Дунай, Дністер, Десна, - це річки.
«Назви протилежне» Мама називає слово, а дитина відповідає словом протилежним за змістом. Наприклад: високий - низький, важкий - легкий, широкий - вузький, темний - світлий. Згодом діти можуть дізнатися, що ці слова - антоніми.
«Асоціації» Називайте дитині предмет, а вона придумує асоціації, які у неї виникли з цим предметом. Наприклад: стакан - скло, білка - горішки, зайчик - морквина, льотчик - літак, книга - картинки.
«Яким буває?» По черзі підбираємо визначення до поданого слова. Наприклад: кішка буває пухнастою, витонченою, довгошерстою, розумною….
«Що буває?» Гра зворотна до попередньої. Тепер називаємо, що чи хто має подану властивість. Наприклад: пухнастим може бути сніг, ковдра, подушка, волосся, кошеня та ін.)
«Порівнюємо» Запитуємо у дитини про спільні чи відмінні властивості у двох обраних об’єктів. Наприклад: що спільного може бути у м’яча і кавуна? Вони обидва круглі. Що спільного у ялинки і їжачка? У них є голки. Що спільного у пташки і літака? У них є крила. Так само можна називати чим вони відрізняються.
«Назви зайве» Дитині називають групу слів, у якій є одне зайве слово. Наприклад: до кошика збирають: малину, ожину, морквину, смородину. Дитина називає зайве або плескає в долоні, коли почує зайве слово.
«Загадуємо слово». Дитина загадує будь-яке слово. Мама за допомогою навідних запитань намагається відгадати. Наприклад: воно їстівне? У нього є крила? Його любить їсти зайчик? Потім міняємося місцями.
«Відгадай, що це таке» Дорослий пропонує дитині вгадати об'єкт, про який він зараз розповість. Наприклад: це овоч, він довгий, зелений, його можна їсти сирим, а можна засолити і їсти взимку. Завдання дорослого - сформувати алгоритм опису об'єкта. По-перше - ми повинні дізнатися, що це за об'єкт: тварина, рослина, іграшка, посуд, одяг і т.д. Друге - вказуємо характерні ознаки об'єкта: колір, форму, розмір, матеріал з якого він виготовлений. Якщо мова йде про живу істоту, то можна розповісти, де воно живе, що любить їсти. Третє - описуємо дії, характерні для загаданого об'єкту: що може робити цей предмет і що з ним можна робити. В опис об'єкта можна включати порівняльні характеристики: «схожий на ...», «розміром такий, як ...», «є крила, але не ...». Засвоївши цей алгоритм, дитина здивує вас точними, цікавими, а під час оригінальними описами.
«Консервуємо». Скажіть дитині, що у вас є трилітрова банка, в яку ви будете консервувати всі слова на букву М, наприклад: малина, машина, моль, морква, магазин, міна, морозиво.
«Леопард» Леопард має робити все на одну букву алфавіту. Наприклад: леопард сьогодні миється, малює, мріє, міркує, майструє, милується, їсть морозиво.
«Паровозик» Називаєте слова по черзі. Потрібно назвати слово на букву, на яку закінчилось слово попереднього гравця. Для маленьких гравців беруться будь-які слова. Наприклад: велосипед, драбина, антена, ангел, людина …….. Більш дорослі можуть обирати якусь тематику… Наприклад: лев, верблюд, дикобраз, зебра ….
«Буває-не буває» Запропонуйте дитині підтвердити правильність висловлювання словами «буває» або «не буває». Влітку падає сніг. Людина вище собаки. Горобець - це не птах. Кішка вміє літати. У таку веселу гру можна грати і на прогулянці, і по дорозі додому з дитячого саду, і в транспорті. Вона розвиває слухове увагу, яку необхідно кожній дитині для успішного навчання. Головне, щоб це було весело і цікаво.
«Римуємо» Запропонуйте дитині придумувати рими на слова, які ви буде говорити. Наприклад: «кішка-мишка», «гора-нора», «міст - ріст» і т. д. Гра принесе величезне задоволення та масу позитивних емоцій.
«Складаємо вірші» По черзі придумуємо рядочки вірша. Грати дуже весело, особливо, якщо приймає участь вся сім’я.
«Дивовижна історія» У цій грі потрібно буде скласти розповідь про
те, що ви побачите з дитиною по дорозі додому. Краще, якщо ви почнете цю
розповідь самі, а дитина його продовжить. Не обмежуйте фантазію малюка, але
стежте, щоб слова дитина вимовляла правильно.
Це мала частина тих ігор, які ви можете запропонувати малюкові по дорозі в дитячий сад і додому. Представлені ігри сприяють встановленню тісніших відносин між вами і вашою дитиною, разом з тим спрямовані на розвиток пам'яті, уваги, мислення, сприйняття, уяви, мовлення майбутнього першокласника
Немає коментарів:
Дописати коментар