ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОСОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ УЧНІВ 9Х
КЛАСІВ
Фізичний розвиток. У переважної більшості учнів триває, а в декого завершується пубертатний
період. Частина підлітків може мати характерні для підліткового віку проблеми
зі здоров’ям, до прикладу, недостатню або зайву вагу чи проблемну шкіру. Іноді
це спричиняє дисморфобію — психічний розлад, при якому людина надто стурбована незначним дефектом
своєї зовнішності. Важливо знати, що цей розлад, як правило, починається в
підлітковому віці і, порівняно з іншими
психічними розладами, супроводжується високим ризиком самогубств. Тому
підлітки потребують особливо
делікатного ставлення з боку батьків і вчителів до їхнього зовнішнього вигляду, а також розвитку
навичок розбудови здорової самооцінки.
Психічний розвиток. нтелектуальний рівень дев’ятикласників наближається
до розуму дорослої людини, а в деяких сферах навіть перевищує його. Хоча
це переважно не стосується таких розумових здібностей, як уміння планувати
майбутнє, всебічно аналізувати проблеми, бачити себе з позиції інших людей.
Порівняно з восьмикласниками, учні 9-го класу виглядають дещо
врівноваженішими. Хоча вони, як і раніше, переживають із приводу своєї
зовнішності і стосунків з оточенням, зовні це може бути майже непомітно.
Багато підлітків у цьому віці починають замислюватися над своїм
майбутнім, думають, чи варто продовжувати навчання у загальноосвітньому
навчальному закладі, чи краще обрати коледж або ПТНЗ. Це може виявитись у зростанні
мотивації до навчання, якщо учень ставить перед собою амбіційні цілі, чи,
навпаки, жити тільки сьогоденням, якщо підліток не прагне чогось особливого.
Соціальний розвиток. У спілкуванні з
друзями вони стають дещо самостійнішими, більше цінують власну думку,
поводяться відповідно до власних поглядів і переконань. Прагнуть романтичних
стосунків із протилежною статтю, але не завжди вміють їх будувати. Важливо
роз’яснювати потребу рівноправних стосунків, розвінчувати ґендерні стереотипи,
розвивати навички впевненої поведінки і відмови від
небажаних пропозицій.
Актуальні проблеми.
Планування майбутнього. Головна проблема — у складності процесу самовизначення, вибору
майбутньої професії. Важливо надавати учням допомогу у профорієнтації, спонукати їх докладати зусилля для
здійснення своїх мрій, формувати відповідальність за власне майбутнє.
Між статеві стосунки. Проблема полягає у суперечності між потребою у
встановленні стосунків із протилежною статтю і небезпекою раннього початку
статевого життя. Треба ознайомлювати підлітків із негативними наслідками останнього для
репродуктивного і психологічного благополуччя, навчити їх відмовлятися від сексуальних пропозицій. Також дуже важливо ознайомлювати їх із засобами
захисту від ВІЛ та інших інфекцій, що передаються статевим шляхом..
Немає коментарів:
Дописати коментар