Жаби, сир, ковбаса та помідори:
4 лайфхаки тайм-менеджменту для дітей

Канадсько-американський експерт з успішності Браян Трейсі описав цей інструмент у своїй книзі-бестселері «Eat that frog: 21 great ways to stop procrastinating and get more done in less time». Виявляється, традиція їсти жаб у французькій кухні виникла дуже давно з необхідності виживати у часи війни та голоду. Саме тому в більшості з нас жаба асоціюється із чимось бридким і неприємним. Отже, жаба — це найбільш неприємна справа, те, що нам зовсім не подобається. У навчанні жабою буде найбільш неулюблений урок — от з нього і треба починати.
Нам зазвичай неприємне те, що ми погано робимо, те, що нам не вдається. А не вдається нам якась справа тому, що ми мало тренувалися це робити. Якщо починаємо цю жабу їсти — тренуємо свої слабкі навички, то й сама справа стає простішою.
Регулярне поїдання жаби може перетворити її на прекрасну принцесу: в якийсь момент дитина може усвідомити, що той, колись неприємний, предмет став значно зрозумілішим, простішим і вже не є жабою.
Принцип швейцарського сиру
Про цей простий і ефективний інструмент тайм-менеджменту пише Алан Лакейн у книжці «How to get control of your time and your life». Уявіть велику головку швейцарського сиру, а ви — миша, яка дуже хоче ним поласувати. Але миша не може проковтнути весь шмат за раз. Вона прогризатиме маленькі дірочки з різних боків головки, аж поки не з’їсть усю.
Сир — це велике завдання: важливе і складне настільки, що ви не знаєте, як до нього підступитися, не розумієте послідовності виконання дій. Тому почніть його вирішувати, прогризаючи дірку з будь-якого боку. Не важливо, звідки ви почнете гризти, тут треба просто із чогось почати. Після кількох таких дірок ви вже краще розумієте суть завдання і можете спланувати послідовність дій для його виконання. Дійте, як миша: огляньте весь шмат сиру і оберіть, де можете прогризти дірку просто зараз. Іншими словами, оцініть обсяг завдання і почніть з будь-якої простої дії. Виконайте її — це буде ваша перша дірочка в сирі, тож можна себе похвалити. Повертайтеся до сиру, щойно матимете час, і прогризайте наступні дірки.





Ми схильні відкладати неприємну для себе діяльність на потім. Ці невиконані завдання накопичуються, і жаба стає велетенською. Якщо так сталося, час приєднати інструмент «нарізати ковбасу»: дитина може уявити весь обсяг великого домашнього завдання як одну довгу ковбаску. Але ж ми не можемо проковтнути її за один раз. Щоб з’їсти ковбасу, спершу її треба нарізати на маленькі скибочки. Так само дитина може розділити це завдання на малі частини і робити їх поступово.
Образ ковбаси дуже зручний для того, щоб дитина усвідомила, що є результатом її роботи: це візуалізація завдання, його частин і результату навчання.

Італієць Франческо Чірілло колись мав проблеми з навчальною успішністю. Після кількох експериментів над собою він наприкінці 1980-х років запропонував свій секрет тайм-менеджменту — метод помідора. Його описують у багатьох книгах про управління часом. Суть методу: розбити завдання на день на шматки, кожен з яких можна виконати за 25 хвилин, встановити таймер на цей час і працювати максимально зосереджено протягом цього часу.
Після сесії роботи зробити перерву 4 хвилини, і знову працювати 25 хвилин. Після 4 таких робочих сесій зробити довшу перерву — 20 хвилин.

Більшість дітей цього віку здатна зосереджувати увагу на такий період, однак є діти, які добре працюють і 15 хвилин.

Тоді як трішки затягнути сесію навчання можна: якщо дитина працює вже 20 хвилин, але їй лишилося дописати одне речення, то краще вже закінчити, а тоді робити перерву.
Ваше завдання — спостерігати за дитиною і допомогти їй зрозуміти, як і коли вона найкраще навчається. Коли учень чи студент зрозуміли свої особливості навчання, то можуть налаштувати під себе кожен з інструментів тайм-менеджменту.









https://osvitoria.media/experience/zhaby-syr-kovbasa-ta-pomidory-4-lajfhaky-tajm-menedzhmentu-dlya-ditej-na-karantyni/
Немає коментарів:
Дописати коментар